Lilla fågelstackare

Min katt har inte suttit på fönsterbrädan i köket sedan jag flyttade in. Hon har två fönster i vardagsrummet hon gillar, kommer upp till och där jag gjort plats för henne. Plötsligt började hon undersöka hur hon skulle kunna komma upp i köksfönstret. Det fanns en stol, och jag gjorde plats på fönsterbrädan. För bara några månader sedan kunde hon hoppa en meter men nu kan hon precis hoppa upp i min säng.

Hon kom upp och satte sig för att titta ut. Efter bara några sekunder hördes en duns mot rutan. En liten fågel hade flugit in i den och nu låg den och kravlade på bordet precis utanför fönstret. Penny trodde inte sina ögon. Jag gick ut men den hade somnat fort. Märkligt att det hände just då, hon har aldrig suttit där.

Leave a Reply

