Framtidsmöte mitt i livet

Idag var jag på mitt årliga möte med min bankman om pensionen. Det kändes faktiskt lite annorlunda än vanligt. Jag ska ändå fylla 50 senare i år, och det där som legat så långt framme är….i alla fall närmare. Vi ändrade lite bland placeringarna till mer trygghet, hahaha.  Jag har haft ganska stor procent högriskare bland mina pensionsbesparingar.

Sedan upptäckte jag att Kallbadhuset har öppet till 19 på tisdagar, och det var så här soligt när jag tog mitt sista dopp. Den vänstra bilden tog jag utifrån snett in i bastun, och jag såg inte förrän jag kom hem hur väl havet och det andra speglades in.

Jag hade ett trevligt samtal med sonen om det ena och det andra, alltid kul. En vän som ville se hur jag bor kom förbi och sedan tittade jag på min deklaration som kom idag. Jag sålde ju den andra lägenheten, men den deklarationen är klar så att jag bara ska fylla i alla värdena på nätet om jag vill. Jag ska göra det i helgen så det är klart. Typiskt skönt att ha sån’t gjort.

Livet livet. Pension, familj, bastu, vänner, havet, jobb, brunchrester och deklaration blev delar av mitt liv idag.

Leave a Reply

