Påsktankar

Vad underbart med en extra lång vårhelg. På torsdagskvällen hade jag flera fina samtal med familjen, sedan var jag jättetrött. Underbar yoga på Långfredagsmorgonen, och den gav energi och jag blev klar med mycket hemma. Gardinstänger kom upp, jag gjorde i ordning i bokhyllan, bar upp saker på vinden och städade till det. Äntligen blev det fint här hemma och det var så skönt. Vänner på lördagen både på morgon och kväll, och däremellan kunde jag sola på min balkong som jag är nykär i. Jag känner mig lyckligt lottad. Glad, lugn och nöjd.

Idag ska jag skriva och tvätta. Jag kommer att satsa på att en av dagarna på helgerna är obokad så att jag vet att jag har lång tid att skriva på, utan andra avbrott än spontana. Jag har så mycket som bubblar och som vill skrivas, det ska bli så kul så kul. I morgon ska jag göra något med ännu en vän, kanske promenad och fika men vi bestämmer det i morgon.

Min mamma gör så fina kort, det här fick jag i år. Lillkycklingen gjorde något av barnen för 20 år sedan <3. Och cellofankaninerna har hängt med i massor av år, undrar just hur chokladen smakar nu.

ddd

 

Leave a Reply

