Morgonyoga

Det jag saknade mest under min flytt var yogan. Jag stretchade ganska mycket när jag satt på mattan och rensade allt möjligt, men ett helt yogapass har det inte blivit på ganska länge. Hemma kände jag inte tillräckligt med ro för det – även om det är precis då man behöver det som mest. Och jag tog mig inte tid att åka till Ayamayoga som är en yogastudio här i Karlshamn. Jag älskar att vara där.

Jag var förberedd på att vara stel och ovan. Men det var inte alls farligt, och benen hade blivit starkare av allt bärande och alla trappor. Yes! Jag njöt hela passet. Namaste.

Redan när jag klär om hemma vet kropp&själ vad som väntar, och yogakänslan kommer. Det är likadant när jag går till sommaryogan ute – på vägen dit hamnar jag i yogamode, helt fantastiskt skönt. Jag sa till min yogainstruktör idag att en av de saker jag är allra gladast över är att jag har hittat yogan. Här ska yogas, jag är sååå sugen.

Jag var lite hungrig i morse innan jag skulle åka. Normalt vill jag inte äta alls en god stund före yoga, men jag kände att jag behövde något. Då är min favorit avokado. Jag kan äta en avokado precis före ett yogapass utan att känna den alls i magen sedan. Den ger mättnad och energi i helt lagom dos. På hemvägen köpte jag några till.

image

Leave a Reply

