Pride

Först såg jag regnbågen på väg ut från Bromölla där jag jobbar. Folk pekade och tittade, den var mäktig. När jag kom upp på motorvägen var regnbågens slut mellan mig och en skog som är kanske hundra meter bort. Den syntes däremellan och till slut såg det ut som om den bara var 25 meter bort. Märkligt, det har jag aldrig varit med om. Om det inte hade varit motorväg hade jag stannat och letat efter en skatt.

image

Ömsom sol och ömsom häftiga skurar, och när jag närmade mig Karlshamn fick jag ännu en regnbåge att titta på. Men den kom jag inte lika nära.

Det fanns någon slant över i trivselbudgeten på jobbet så till lunch idag fick vi en landgång. Den var nog salt för jag var ovanligt törstig hela eftermiddagen. Men jag svettas nog ut saltet, strax är det full fart mot Zumba : ).

image

 

Leave a Reply

