En fin helg

Jag har varit så nöjd och glad i helgen.

Veckan hade bjudit på många möten och samtal, skratt och kramar. Goda saker för kropp och själ, inte minst all god mat i Göteborg. Och jag lagade själv riktigt god mat.

Solen på balkongen och att få mer ordning här hemma med lite hjälp. Kul PW med käraste vännen. Härlig bastu och havsbad i vårt nya fina kallbadhus. Men jag hoppade högt när det började pysa i vattnet och två dykare dök upp (haha).

Nu är jag glad över två lite kortare arbetsveckor. Jag tog inget extra ledigt i jul eller i höstas och jag börjar känna att det behövs lite lediga dagar. Nu blir det fyra lediga påskdagar. Jag ska träffa lite vänner men mest vill jag komma ännu mer i ro och i ordning hemma. Jag behöver yoga och skriva också – musklerna och flåset har jobbat under flytten men nu är det dags att stretcha mig mjuk igen. Jag saknar yogan massor.

Idag var jag i lilla ekobutiken, jag ville ha nyponpulver. Jag ska prova i morgon i fruktsmoothie. De har några kylar, och i den ena var det lite rea för datum höll på att gå ut. Jag köpte en liten kefir, en grekisk yoghurt och en getyoghurt. Den ska var dressingbas, mums mums.

image

Leave a Reply

