Resande bland resande

Jag är på Arlanda, mellan tåg och flyg.

De finns alltid, de som pratar med sitt sällskap eller i telefonen om sin pågående resa och andra resor. Gärna drar hela resplanen, och den kan vara till Luleå eller Singapore. Ganska detaljerat och högt. Medan de lyssnar är de stilla, medan de själv pratar går de gärna runt. Lite ryckigt. De är oftast män.

Det är ju bara det att här på Sky City på Arlanda är ju alla på väg. Ingen blir imponerad, inte de som ska till Luleå och inte de som ska till Singapore.

Men jag tänker att de som gör så pratar ungefär likadant om allt.

När de lagt på med den de pratade med resorna om, eller om sällskapet de är med byter samtalsämne – så vill de gärna fortsätta berätta om sina altaner, sina bilar, sina barn, sina senaste inköp, sina reklamationer, sina renoveringar. Och så vidare – ja allt sitt.

Om mina barn var här nu skulle de säga – ” Mamma, alla instrument behövs i Guds stora orkester”… För det var så jag sa till dem när de hade mött någon eller något som de hängde upp sig på lite. Hahaha.

Kul med olika….

Gula Soltorgsskolan – nostalgi som vanligt att gå Borlängepromenader. Där går min ena brorson nu. ❤ . Jag gick en solig lång runda med mamma idag och vi solade en stund i lä. Helt ljuvligt! När hon vilade gick jag en sväng med en vän, också fint. Nu blir det vår snart. : )

image

Leave a Reply

