Det verkar som om jag är i en tacosås- och gräddfilsfas. Jag blir sugen på det hela tiden och vill ha det till allt. Ok, inte allt, men jag blir ofta sugen på det. : )

Till lunchlådor i veckan gjorde jag en omelett med zucchini, sojabönor, chili, sparris och lök. Mycket god med ägg från min väns hönor. Bönorna finns att köpa frysta på bl a Coop och de är också en favorit nu.Jag kokar dem kort och kyler snabbt men andra äter dem råa.

Igår kväll ville jag äta upp den öppnade gräddfilen eftersom jag ska bort några dagar. Jag lade jag nachochips med klickar av tacosås på i en liten form. På med två ostskivor och riven parmeasan. Mums mums, och så gurka och lök.

Iskall gurka är just nu så gott tycker jag, och jag har inte använt gurka till mat på länge – jag köper dem ibland för att ha till att mixa ner i smoothies.

 

Leave a Reply

