Snart lite ledigt

Jag tog inget ledigt i jul och hade inget i höstas heller. Nu ska jag vara ledig två dagar –  torsdag och fredag. Nu känner jag hur skönt det ska bli! Jag har inget alls emot mitt jobb, men det blir skönt med fyra lediga dagar i följd.

Jag ska åka upp till mamma och den övriga släkten i Borlänge. Jag har inte sett dem på ett tag och längtar efter dem nu. Det blir skönt att komma hemifrån några dagar också. Jag är i slutfasen av plockande efter flytten – det där sista lite mer tråkiga som jag lagt åt sidan medan jag packat upp. Jag ska tänka att det blir skönare att komma hem på söndag om jag har fått undan så mycket som möjligt, och så ta ett litet krafttag i kväll. Bära upp saker på vinden, åka och slänga några saker och plocka i ordning i skåp och små garderober där jag satt in saker i rätt garderob men inte på ett platseffektivt sätt precis.

En bra sak med att åka till Borlänge så här års är att när man kommer tillbaka till sydsverige känns det väldigt vårligt här nere : ). Snart kommer vitsippor att täcka marken utanför min nya lägenhet.

image

 

Leave a Reply

