Skrivarkurs

Idag ska jag gå en skrivarkurs.
Det är författaren Maria Bielke von Sydow som håller den, i Karlskrona. Jag lyssnade på en föreläsning med henne i somras och fick inspiration och en glad känsla med mig. I höstas kom hon ut med en bok om skrivande. Jag beställde den men har inte läst den ännu. Nu när det blir skrivafokus för mig framåt ska jag ta den i en följd och göra alla övningar precis enligt boken.

Det ska bli kul att se vilka de andra deltagarna blir idag. Och det är nostalgi för mig att köra till Karlskrona – jag pendlade dit i tio år när jag jobbade på Europolian/Vodaafone.

Ok, då har jag duschat, fixat med det jag vill ha med, druckit myntate och ätit en chiapudding. Kul kul, sant åker jag.

Leave a Reply

