Bloggsugen

Då börjar jag skriva min blogg igen. Den ska bli en av mina skrivkompisar eftersom jag kommer att prioritera att skriva framöver. Jag vill gå vidare med något av mina skrivprojekt på allvar, och också se övar och ha en övergripande plan för de andra skrivprojekten. jag ska göra reseach, hämta olika inspiration, börja skriva dagbok för hand på kvällarna och lite annat som jag vill och som jag snappat upp.

Det senaste halvåret har jag antecknat en massa, Jag har läst böcker, tidningar och bloggar om att skriva. Jag har lyssnat på föreläsningar live, webinar och författare I radio och TV. Jag har tänkt valdigt mycket på att skriva, och jag har haft fullt upp med att njuta av att stöta på olika slags personer – jag tänker bara på vilka karaktärer som kan ha deras personlighetsdrag I mina historier.

Men det blir det inte mycket resultat av, och nu är jag mer än sugen på att gå in i ett annat tillstånd med mitt skrivande. Det ska bli så kul, och bloggen kommer av vara en av de saker som håller flödet igång och en plats för mig att lufta mina olika funderingar, vardagshändelser, planer och drömmar.

Bland annat har jag hämtat kraft, värme och inspiration i kära Menton.

IMG_5970

Leave a Reply

