Inte hundra

Det blir inte blogg för mig 100 dagar i rad, har missat någon dag. Det gör mig inget – mitt syfte var att känna på hur det är att blogga löpande. Jag lär mig av det. Jag fortsätter, och har det här som träningsarena 🙂

En stor eloge till alla föräldrar som låter barnen leva ut som barnen är – jag ser på de unga mästerkockarna, och ser fina barn/ungdomar som fått kladda, leka, stöka, drömma, nörda. Vad viktigt det är!!!

Det är ju det vi som är runt 50 nu försöker komma tillbaka till. Tidningarna säljer tusentals ex på det, och så vidare. Tänk om man kunde hålla sig där hela livet istället. Antagligen gör vi det allihop, till olika procent. En del är superbra på att hålla liv i alla sina drömmar – en del har verkligen långt till att greppa sina drömmar.

Jag själv jobbar på mig, just nu mest på min kropp, hehe. Dessa skönheter är från Marocko. Marocko ä r ett nytt intresse, vill se och uppleva!

image

Och så omelett, superbra mat. I min här är ägg, riven potatis, champinjoner, vatten och trattkantareller.

image

Här lagas bara fräsch mat, som ❤ svampomelett.

imageGod blev den – och jag droppade i lite tryffelolja. Varför ska en lunch man mikrar upp på jobbet INTE ha en god touch.

Och när fina Autoverkstan i Karlshamn bytte mina däck gick jag till McDonalds och provade deras smoothie. Inte mycket till smoothie, mest is, men läskande sommardryck sedan. Men bägaren!!! Toppen!! För den har hål för sugrör, typiskt McDonalds såklart. Men då kan jag hälla mina hemmamixade i den och dricka den jättelätt i bilen på väg till jobbet. heja!. Jag ska köpa en till så att jag har två 🙂

image

Leave a Reply

