Hemmakväll

Det blev en kväll hemma och det var bra, jag fick ordning på en del praktiska ting. När jag kom hem i måndagskväll efter Borlängepåsken packade jag ur väskan. Utom några saker, och dem tog jag itu med ikväll. När jag stängde väskan för att stänga och ställa undan den störtade PennyLane upp på den och lade sig där som en tung klump. Markering – nu åker du ingenstans….!

Kesoplättar gjorda för första gången – goda, och bra kvällsmat. Det får det bli ibland.

Första eftermiddagskaffet utomhus på jobbets lilla innergård.

En trevlig inbjudan. Jag ska försöka flytta på en annan sak så att jag kan gå dit.

Energifullt sms från dottern om hennes planer.

Kortfattat meddelande från sonen som har mobilen på reparation.

Känslofullt samtal med mamma som läste upp en väldigt fin dikt från en annons över en alldeles för ung person som gått bort.

Värdefull vänkommunikation.

En onsdag.

image

Leave a Reply

