På väg hem

Några dagar hos mamma – och det har varit såå skönt. Att få vara där, kunna görs små insatser, prata – vi har det väldigt trevligt ihop – äta, gå ut och gå, se på TV och träffa min bror och hans familj.

Nu sitter jag som så många gånger förr på Arlanda och ska flyga hem till Blekinge. Jag har ingen stor familj men den är jättebra. Vi krånglar inte, kräver inte, manipulerar inte och straffas inte. Enkelt att vara tillsammans. När vi vill prata kan vi prata om det mesta, men samtidigt har alla flera andra att prata med så vi är inte varandras livlinor. Jag bär med mig den lyckan och kärleken idag. Mina barn har jag bara pratat med i påsk, men de är också sådana så det vandrar vidare. Nu fick jag en tår i ögat.

image

Leave a Reply

