Påskafton kom och gick

Igår missade jag att skriva, typsikt. Men eftersom jag missat en gång tidigare så skriver jag ju nu för mig själv. För att känna på. De som tjänar pengar på sina bloggar, de är ju inte så många men de finns, har en morot i att skriva ofta och intressant. De som är kända och har många läsare för att de är intresssanta för läsarna har bloggen som ett fönster och en marknadsföringskanal. De som har stora bloggar i något speciellt ämne har ofta väldigt fina bloggar med arkiv, mänkar, kategorisering och väldigt fina bilder. Och det är bra gjort.

Jag tycker det ä nyttigt för mig att jag nu har den att tänka på, det ger skrivande större utrymme i mitt huvud.

Jag har tagit långa promenader här i Borlänge, en och en halv timme varje morgon. Här är en dalsk cementgris.

image

Jag har varit vid gravarna och satt dit påskliljor. Jag har gått tidigt och varit nästan ensam ute. Jag känner ingen nostalgi över områdena, men eftersom vi bodde i samma kvarter hela min uppväxt, så har jag ju gått, cyklat, skidat och kört alla dessa vägar hundratals och åter hundratals gånger. Så det är så klart kul att gå runt och kika. Jag tycker det är väldigt skräpigt, men det är val så att det som gömts i snö kommit fram. Jag hoppas stan städar ordentligt. faktiskt väldigt skräpigt. Och mycket hundbajs som ingen plockat upp. Jag måste säga att det inte är så där jag bor. Här får man passa sig.

Till min förvåning shoppade jag en topp och en typ byxdress på Lindes, kul att rulla runt mamma på stan och kika. Om någon vill vårhandla nångång så kan jag rekommendera att göra det på påskafton, vi var nästan ensamma i affärerna.

Idag ska det bli kul att träffa min bror och hans familj 🙂

Och så fortsätter jag och mamma att umgås och ha påsk.

image

imageimage

Leave a Reply

