På väg

Jag ÄLSKAR att vara på väg! Nu är jag på väg hemifrån Blekinge till familjen i Dalarna. så jag sitter på Arlanda och har ätit en kräftsoppa som sen lunch. Jag har ätit här mängder av gånger, och nästan alltid kräftsoppan. I dag var den jättegod, men jag förstår ju att på ett ställe som alltid har öppet kan inte alltid samma personer jobba i köket. Två gånger har den varit mindre bra, och så har jag sluppit betala. Men nu är jag så nöjd så.

image

Sedan blir det kära gamla dalatåget. Det är något visst när man åker det, alla som är från Dalarna skulle veta vad jag menar. För mig är det en slags hatkärlek men med mildare ordalag. Det är fint att vara del i den jargong och tradition som finns där, men samtidigt blir jag väldigt irriterad på en del saker. Jag vet inte helt säkert varför, men jag visste från början att där skulle jag i alla fall inte stanna. Och det gjorde jag inte heller.

En bra sak med att flyga på dagtid, är att man får se solen. Fin flygning, och en snygg karl sov bredvid mig och det var ju inte igår 😉image

På apoteket blev jag sen lite kär i en helt underbar kille som hjälpte mig – han sa att han tar alla helgpass som ger extrapengar och lägger undan pengar och ville studera till läkare. Han trodde inte på mig när han fick mitt personnummer – sött av honom att säga att jag nog var 35…. Och så fick han typ tårar i ögonen när jag berättade hur stolt jag är över mina barn. Jag vet inte var han är ifrån, ganska lik Darin, men vilka söta människor det finns som vill väl!

Igår fick jag skön massage plus åt en trevlig och god lund med min fina vän Jill i Sölvesborg. Hon gav min kropp en omgång och sedan åt vi lunch. Vi hade så roligt och jag måste åka dit och äta med henne oftare, plus annat så klart. Sölvesborg är en rar stad.

image


imageLunch på Coffee House – jag tog laxsallad.

image

image

Leave a Reply

