Den här fredagen

imageEn mix av äpplen, apelsiner, lime, ingefära och rosa grape.

Den här fredagen sov jag som vanligt skruttigt från 4 och framåt – jag borde nog bo tre timmar österut. Vill somna 8 och vakna 4.

Katten har nog marskänningar, för hon gör sitt för att väcka mig för tidigt.

Idag var några trafikanter helt galna och jag är glad att jag kom levande både till och från jobbet.

Omväxlande arbetsdag som vanligt – man vet verkligen inte vad som ramlar in samtidigt som vissa saker tutar på. Några saker värda mycket pengar reddes ut på bra sätt.

Vi grillar på fredagslunchen på mitt jobb. Jag hade en lammkorv, ett fullkornskorvbröd, sockerärter och groddar med mig. Helt OK.

Lite oro eftersom mor är trött efter de senaste vedermödorna, så när hon plötsligt hör av sig inför Lets Dance blir man lika glad som om det vore en flirt man brinner för. (Hur det nu är…)

Allt som händer i världen, och då hör jag ändå mest det från den här änden av klotet – flygkatastrofen, Jemen, skjutningar här hemma och överallt. Andra mord och så, gud vad oförståeligt det är. naturkatastrofer tar jag inte in i det här, de kan man inte välja bort, men man kan välja bort allt ont utom sjukdomar och en del olyckor.

Gertrud Sigurdsen och Tomas Tranströmer har gått bort. Jorden ömsar människor.

jag sprang på någon som jag inte träffat på många år, det blev en kul stund när båda stod där och försökte komma på var vi setts.

En leverantör jag jobbat mycket med förut ringde idag och ville dela en del saker. Det rör sig på något sätt i tid och rum just nu. I förrgår hörde en tidigare kollega av sig om en annan sak. Jag har börjat läsa på lite om astrologi och det konstiga är att mycket stämmer just nu.

Dottern är i Bangkok med fina vänner som jag också känner. Å vad kul det är att hon delar med sig, att jag får vara en del av hennes vardag och fest @lovisapickles

Å vad jag är avundsjuk på dem som dansar i Lets Dance. Och på alla andra ställen. Här ska dansas mera! Jag har kommit på att söka på Fat Burn Dance på Youtube, och där finns kul danspass 🙂

Leave a Reply

