Hela världen och det lilla livet i det digitala

Dottern på emessage om en massa härliga saker från Bangkok. Mamma smsar rapporter från hur det går för henne. En vän skriver om en helt skön sak som hänt henne i vårt eget sätt att prata. En tidigare kollega mailar mig via LinkedIn om en möjlighet. I en yogacommunity delar jag mycket med många. I några loppisdito blir jag peppad att börja sälja av grejor. I Play ser jag Berg&Meltzer på vift. Jag kollar så räkningarna är OK och betalda, lägger in alla på lönedagen. Lite spridd Wordfeud med kul kompisar. Jag följer några stycken kända och flera kära på instagram, och själv närmar jag mig 60 följare i min lilla matvärld, som jag inte alls sprider. Med min brors familj hörs vi med olika meddelanden och mail och så spelar vi spel ihop. Jag lärde mig mer om Snapshat igår och jag gjorde ett kap genom ett erbjudande jag fick digitalt. Jag har en personlig kommunikation med någon helt oväntad på WhatsApp och med mängder av vänner delar jag vardagen på fb. Min kära yogaintruktör mailar om ett härligt yogaretreat. KollevikJag och min fina vän och träningsvän bestämmer allt via SMS. Med några har jag en grupp på fb så vi kan prata mycket, ensamma och lätt. Guld värt. Sonen finns alltid är i andra cyberänden. Och när jag ber om hjälp i det digitala störtar mina barn fram.

Kul och jag gillar det. Drillad i telekomvärlden i tio år från 1994 så tycker jag bara det är fint och bra ❤ 🙂

Ettor och nollor is da shit.

Leave a Reply

