Den gröna igelkotten och en del tankar

Nu har min krasseigelkott tagit sig. Jag tog lite för mycket frön men då vet jag. Den är grön och trevlig och det luktar gott i köket. Varje dag när jag kommer hem är den lite annorlunda än dagen före. I morgon ska jag börja klipp den 🙂

imageJag är orolig för min mamma som råkat ut för helt onödiga åkommor ovanpå allt annat, jag tänker på henne hela tiden. Jag pratade med lillebror förut och har smsat och annat med barnen, så familjelängtan hos mig är nog rätt stor nu. Jag ska åka till Borlänge i påsk där jag har både mor och brorfamiljen.

I kväll sjöng koltrasten så fint för mig – han satt i ett träd helt nära och med ett vädringsfönster öppet helt lite hörs han i hela lägenheten. Likadant på morgonen. När jag sovar bättre ska jag låta det var öppet, och vakna till det. Men nu öppnar jag när jag vaknar, och vaknar färdligt med fågelsången.

Leave a Reply

