Det ser ljust och vårigt ut när man tittar ut men ännu är det för kallt för att jag ska få vårkänslor. Men det är såklart härligare nu när det är ljusare. På jobbet putsades våra fönster idag, och det är ju ett vårtecken. Fredagsgrillning idag, och vi kunde gå ut och vända på maten utan jackor på.

Det blir en skrivhelg för mig. Lite städ, hårfärgning, och skrivande. Jag tänker mig att äta fräsch mat men inte lägga för mycket tid på matlagning, något jag verkligen kan fastna i. Och det tar ju tid, men handling och disk också. Så jag ska påminna mig själv om att äta lättgjort. Skaldjur till exempel.

Ett minne från förra våren 🙂

Blåsippa

Leave a Reply

