Ett gammalt telekomhjärta

Tidigare jobbade jag i telekombranschen, under tio år. Nu hör vi att både Sony och Ericsson varslar stort. Det känns i det gamla telekomhjärtat. Mina år på först Europolitan och sedan Vodafone var såååå roliga och lärorika. En fantastisk företagsmiljö för det mesta. I början en otrolig företagskultur.

Det ena projektet var mer spännande än det andra, och allt var nytt, digitalt och kul. Vi var många hundra förhållandevis jämnåriga – det var ett stort nöje att vara på jobbet! Jag fick många härliga vänner och ett stort kontaktnät av driftiga personer. Några år var jag mycket i England och Irland, också kul. Och på flera andra trevliga ställen, för att inte tala om all skytteltrafik till och från Stockholm. Säkert har jag gamla kollegor som nu blir drabbade av varslen nu, jag tänker på dem.

Det finns kommande förändringar på mitt jobb just nu också, och det går inte riktigt att släppa det med tanken. Blir jag påverkad alls, lite eller mycket? Vi har nya ägare och är nyfikna på vår nya miljö.

Nåja, ikväll ska hjärtat i alla fall få slå lite extra – jag och en vän ska på vattenjympa – hej & hå! Vi hamnade på den en gång när vi hade tänkt simma. Till vår förvåning var passet rätt kravande och vi fick träningsvärk, främst i coremusklerna. Jag hoppas på detsamma ikväll. Jag har det så lyxigt – det tar nog tre minuter för mig att gå till vår fina simhall, com också har utebassäng bredvid havet. Där ska det simmas mycket i sommar också! jag ska köpa årskort idag.

Leave a Reply

