Att göra ett år en gång till

Jag har rensat mina räkningar för 2014. Kikat igenom, slängt det mesta men sparat några.

2014 var verkligen ett av mina sämsta år. Sjukdomar i familjen, en vän så sjuk så hon dog, separation efter 16 fina år, lite jobbissues, hämta mig efter en dålig affär…- ja det räcker ju bra.

Nu fick jag en genomgång av resor, jobbresor, inköp, tankningar, restaurangbesök, läkarbesök, nöjen, bilservice och däckbyten, tandläkaren, brobizzar, blomsterbud och kontantuttag. Med mycket mera.

Det var det, och helt oplanerat blev det en del av min process att gå vidare. En tjock hög med räkningar ligger här för att bli slängda i brännbart. Några som behövs för deklarationen är prydligt nedlagda i ett kuvert. Bara en tre-fyra stycken är sparade för att jag vill kolla eller minnas nå’t visst.

Det var det det.

Leave a Reply

