Wok till matlådor

Jag borde sitta och trixa här på wordpress så jag lär mig lägga bilder snyggt och så. Men efter en förkyld vecka, eller om det var en liten influensa – så är jag så trött på kvällarna. Det går väl över snart. Jag har varit så förskonad – inte förkyld eller något alls på flera år. Jag hade en höst, det måste varit 2011, när jag fick öroninflammation och en otrolig hosta minns jag – och efter det blev hela min kropp förändrad efter en penicillinreaktion. En helt egen historia, men nu börjar kroppen hitta tillbaka till sig själv igen. Och jag har fått vara frisk.

Jag brukar laga mat på söndagskvällarna – matlådor till jobbet som räcker måndag till torsdag. Igår var jag för trött. Så när jag kom hem idag gjorde jag en wok med kryddor, cashewnötter, wokgrönsaker och kokosmjölk. Jag stekte på nötterna lite först så de skulle få mer smak. Med tanke på förkylningen fräste jag ordentligt med ingefära, vitlök och chili i olja. Sedan wokade jag grönsakerna i kryddorna, och på slutet fick kokosmjölk, nötterna och sedan kokt ris komma i. Så där ja, veckans mat fixad 🙂

imageSå nu har jag mat till tre luncher. På fredagarna grillar vi på mitt jobb så den matlådan är enkel. Jag har bestämt att i stort sett alltid äta egenlagad mat på vardagsluncherna.

Leave a Reply

